PROTOKÓŁ Nr 15/2/2005
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu Posiedzenie rozpoczęło się o godz. 1000 , zakończyło o godz. 1435. Stan osobowy Komisji - 5 osób. Obecnych na posiedzeniu w/g załączonej listy obecności - 5 osób. Poza gronem Komisji udział w posiedzeniu wzięli: 1. Pan M. Michał Niedźwiecki - Wójt Gminy 2. Pani Elżbieta Szymańska - Przewodniczący Rady Gminy 3. Pani Teresa Jędraszek - Skarbnik Gminy 4. Pani Anna Lipińska - Inspektor d/s Rady Gminy Przebieg posiedzenia: Pan Paweł Rozentalski - Przewodniczący Komisji otwierając posiedzenie powitał wszystkich zebranych i zaproponował następujący porządek obrad : 1. Otwarcie posiedzenia. 2. Przyjęcie porządku obrad. 3. Przyjęcie protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji. 4. Analiza kosztów utrzymania Gminnego Ośrodka Kultury w Płośnicy. 5. Sprawy bieżące oraz wolne wnioski i zapytania. 6. Zamknięcie posiedzenia. Członkowie Komisji nie zgłosili żadnych uwag ani zastrzeżeń do przedstawionego porządku - przyjmując go jednogłośnie. Ad. pkt 3 ========== Protokół Nr 14/1/2005 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu 18 stycznia 2005 roku został wyłożony na sali narad na pół godziny przed rozpoczęciem niniejszego posiedzenia w celu umożliwienia wszystkim członkom zapoznania się z jego treścią . Członkowie Komisji żadnych uwag ani zastrzeżeń nie zgłosili do protokołu - jednogłośnie opowiadając się za jego przyjęciem w brzmieniu , w jakim został sporządzony. - 2 - Ad. pkt 4. ========= Przystępując do kolejnego , a najbardziej ważnego punktu porządku obrad, członkowie Komisji zastanawiali się nad planem przeprowadzenia kontroli finansowej Gminnego Ośrodka Kultury w Płośnicy i postanowili dokładnie zapoznać się z : - kosztami utrzymania budynku GOK w oparciu o rok 2004. - dochodami i zaksięgowaniem dochodów własnych / wypracowanych przez GOK oraz środków finansowych otrzymanych z zewnątrz/ - ilości etatów , ilości przepracowanych godzin przez poszczególne etaty. - umowom-zleceniom na prowadzenie dodatkowych sekcji dla innych instruktorów oraz ilość przepracowanych przez nich godzin. W celu sprawniejszego przebiegu kontroli oraz możliwości wglądu do potrzebnej dokumentacji finansowej - Komisja postanowiła przenieść się do siedziby Gminnego Ośrodka Kultury , na którą czekał Pan Janusz Kuklewicz - Dyrektor Ośrodka z pozostała kadrą zatrudnioną w tymże Ośrodku. Pan Janusz Kuklewicz - Dyrektor GOK przedstawił szczegółowe koszty związane z utrzymaniem i działalnością Gminnego Ośrodka Kultury w Płośnicy , której pisemna treść stanowi Załącznik Nr 2 do niniejszego protokołu. Podczas analizy przedstawionych kosztów członkowie Komisji poprosili o przedstawienie ilości etatów , ilości przepracowanych godzin przez poszczególnych instruktorów , umów - zleceń na prowadzenie dodatkowych sekcji . Pan Paweł Rozentalski - Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę na warunki zatrudniania instruktora wokalistyki, który średnio w miesiącu prowadzi zajęcia przez 8 godzin i odbiera wynagrodzenie netto w wysokości 260,00 zł. Ogółem umowy - zlecenia opiewają się na kwotę 8.024 zł. W odpowiedzi na pytania członków komisji Dyrektor GOK poinformował, że w Ośrodku ma łącznie 4,25 etatu tj. 4 instruktorów zatrudnionych na cały etat / wraz z nim/ oraz sprzątaczkę na 1/4 etatu , której za przeprowadzenie dodatkowych prac związanych z czyszczeniem okien, wypraniem firan czy posprzątaniem po malowaniu pomieszczeń płaci się na podstawie wcześniej zawartej z nią umowy-zlecenia. Pani Elżbieta Szymańska - Przewodniczący Rady Gminy zwróciła uwagę na koszty związane z organizacją i obsługą Płośnickiego Lata Teatralnego 2004, na bardzo wysokie wynagrodzenia członków JURY / ponad 1.000 zł. dla jednego/ oraz koszty związane z obsługą tj. zatrudnienie pielęgniarki, podczas , gdy w dni powszednie Ośrodek Zdrowia udziela pomocy medycznej, wynagrodzenie związane z obsługą kuchni. - 3 - Pan Konrad Sobiech - Członek Komisji zwrócił się do Dyrektora GOK-u jak od strony finansowej widzi Płośnickie Lato , czy można z tych kosztów trochę uszczypnąć. Pan Janusz Kuklewicz - Dyrektor GOK ......Cyt. " W ubiegłym roku imprezę tę udało zorganizować się najtaniej . Aby utrzymać ją na dobrym poziomie i miała prestiż w kraju , nie można zejść z tych kosztów. Środki , które mamy z budżetu Gminy idą w całości na zagwaratnowanie wykwalifikowanych członków komisji JURY . Reszta tj. obsługa techniczna, medyczna oraz kuchnia opłacana jest ze środków uzyskanych na ten cel z zewnątrz. Komisja , po dyskusji w tym temacie zgłosiła wniosek do Dyrektora GOK o racjonalizację wydatków związanych z Płośnickim Latem Teatralnym. Jednocześnie postanowiła dokładnie przyglądać się organizacji i kosztom związanych z tą imprezą. Zamykając powyższy temat - Członkowie komisji podziękowali Dyrektorowi oraz Pani Jolancie Fiałkowskiej za udostępnienie dokumentacji finansowej do wglądu i powrócili do Urzędu Gminy w celu dalszej kontynuacji niniejszego posiedzenia. Ad. pkt 5. ========= Sprawy bieżące oraz wolne wnioski i zapytania: Pan Paweł Rozentalski - Przewodniczący Komisji przytoczył treść wniosku Gminnego Ośrodka Kultury w Płośnicy o zwiększenie kwoty dotacji dla GOK w planowanym Budżecie Gminy Płośnica na 2005 rok i poprosił o głosowanie, czy Komisja zgadza się na zwiększenie środków o kwotę 3000 zł. / zdejmując te środki z Gminnej Biblioteki Publicznej/. Komisja Rewizyjna jednogłośnie opowiedziała się za zdjęciem środków w wysokości 3000 zł z GBP i dołożenie ich do planowanego budżetu dla GOK. Nadmieniam, że wniosek GOK w w/w sprawie stanowi Załącznik Nr 3 do niniejszego protokołu. Pan M.Michał Niedźwiecki - Wójt Gminy nawiązując do obietnicy złożonej przez niego na ostatnim posiedzeniu Komisji w dniu 18 stycznia dotyczącej udzielenia dokładnych wyjaśnień odnośnie kosztów związanych z budową wodociągów w miejscowości Prioma i Murawki oraz ich wybudowań - poprosił o głos. Po przedstawieniu szczegółowych wyjaśnień dotyczących kosztów związanych z budową tych sieci wodociągowych oraz zaplanowanych środków w wysokości 85.000 zł. w Budżecie Gminy na 2005 rok - Przewodniczący Komisji zapytał Pana Konrada Sobiecha oraz pozostałych członków Komisji , czy satysfakcjonuje ich odpowiedź Wójta, czy są jeszcze jakieś uwagi i niejasności. Członkowie Komisji nie zgłosili więcej pytań ani uwag. - 4 - Ad. pkt 6. ======== Z uwagi na wyczerpany porządek obrad Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i na tym zamknął posiedzenie Komisji. , Protokołowała: Przewodniczący Komisji Anna Lipińska Paweł Rozentalski
27 stycznia 2005 roku w lokalu Urzędu Gminy w Płośnicy pod przewodnictwem Pana Pawła Rozentalskiego - Przewodniczącego Komisji.